Ostatnie dwanaście miesięcy nie były łaskawe dla popularnego producenta sprzętu audio do domu, firmy Sonos. Wprowadzona w maju aktualizacja aplikacji spowodowała utratę wielu funkcji i obfitowała w błędy. W odpowiedzi na te problemy, prezes Sonos ogłosił nowy plan, mający na celu odbudowanie nadszarpniętego zaufania klientów. Jest to działanie niezbędne, by przywrócić dobre imię marce, która zawsze deklarowała, że dobro użytkowników jest dla niej najważniejsze. Sonos zamierza teraz odzyskać przychylność konsumentów, kładąc nacisk na podniesienie jakości oferowanych produktów i poprawę relacji z użytkownikami. W najbliższych miesiącach firma planuje wdrożyć modyfikacje, które mają udoskonalić ogólne wrażenia z korzystania z aplikacji i sprzętu audio. Przyjrzyjmy się więc, jakie konkretne kroki zamierza podjąć Sonos, aby zyskać na nowo zaufanie oddanych miłośników dźwięku.
Przedłużenie okresu gwarancji oraz obietnica częstszych aktualizacji oprogramowania
Nowy plan działania został przedstawiony w następstwie dogłębnej analizy zaktualizowanej aplikacji Sonos, która została udostępniona w maju:
„Od momentu jej wprowadzenia naszym priorytetem było – i nadal jest – usprawnienie działania aplikacji. Doszło do kilku pomyłek i najpierw dokładnie zbadaliśmy, jak do nich doszło, a potem przekształciliśmy te wnioski w konkretne działania” – powiedział dyrektor generalny Sonos, Patrick Spence. „Jesteśmy zdeterminowani, by wprowadzić zmiany, które pozwolą nam wrócić do pozycji marki uwielbianej przez klientów, dostarczającej najlepsze systemy audio do domu i nie tylko. Zawsze musimy troszczyć się o naszych użytkowników i jestem przekonany, że dzięki tym zobowiązaniom uda nam się to osiągnąć.”
Co najważniejsze, Sonos planuje regularne ulepszanie oprogramowania, powołanie rady doradczej klientów i wydłużenie o rok okresu gwarancyjnego dla wszystkich głośników kina domowego i głośników sieciowych, które są obecnie objęte gwarancją.
W strukturze wewnętrznej firmy Sonos ogłoszono, że kolejną zmianą będzie powołanie rzecznika ds. jakości, aby pracownicy mieli jasną ścieżkę do zgłaszania uwag dotyczących jakości doświadczeń z produktami. Firma zwiększy także ilość klientów zaangażowanych w testy beta.
Sonos dodał również, że żaden z członków zarządu nie otrzyma premii rocznej za bieżący rok budżetowy, dopóki firma nie poprawi funkcjonalności aplikacji i nie odzyska zaufania użytkowników.
Czy Sonos podoła wyzwaniu?
Sonos od zawsze cieszył się uznaniem ze względu na wysoką jakość produkowanego sprzętu audio. W naszych recenzjach dobrze oceniliśmy zarówno słuchawki Sonos Ace, jak i głośnik Bluetooth Sonos Roam 2 – dwa nowe produkty wprowadzone na rynek przez firmę w 2024 roku.
Dlatego zaskoczeniem była aktualizacja aplikacji Sonos, która najwyraźniej nie była jeszcze gotowa do udostępnienia klientom. Choć oferowała kilka ciekawych funkcji, to firma nie zrozumiała, w jaki sposób klienci korzystają z aplikacji w powiązaniu z urządzeniami. Dobrze widzieć, że Sonos analizuje swoje działania i wierzę, że w dłuższej perspektywie uda im się sytuację naprawić.