iOS 18: Rozwiąż problemy z RCS – Poradnik krok po kroku

Apple, wprowadzając iOS 18, wprowadza nowy standard komunikacji – RCS (Rich Communication Services), który umożliwia bardziej wszechstronną wymianę wiadomości pomiędzy różnymi platformami. To przełomowe rozwiązanie znacząco podnosi jakość konwersacji grupowych oraz umożliwia dzielenie się plikami multimedialnymi w wysokiej rozdzielczości z użytkownikami Androida. Wraz ze stabilną wersją iOS 18, Apple sukcesywnie wdraża wsparcie dla RCS w różnych regionach świata. Jeżeli jednak napotykasz trudności z działaniem RCS na swoim iPhonie, istnieje szereg kluczowych ustawień, które warto przeanalizować i dostosować. Po ich modyfikacji usługa RCS powinna funkcjonować bez problemów. Przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, jak rozwiązać ewentualne problemy z RCS w iOS 18.

Sposób 1: Weryfikacja dostępności RCS w Twojej lokalizacji

Jeśli nie możesz korzystać z RCS na swoim iPhonie, w pierwszej kolejności upewnij się, czy ta funkcja iOS 18 jest aktywna w Twoim kraju. Chociaż RCS jest technicznie dostępny na wszystkich urządzeniach kompatybilnych z iOS 18, nie wszystkie państwa mają włączoną obsługę tej technologii. Aktualnie RCS jest dostępne tylko dla iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz wybranych krajach europejskich. Jeżeli mieszkasz poza tymi regionami, nie będziesz mógł aktywować RCS na swoim urządzeniu.

Sposób 2: Sprawdzenie, czy Twój operator sieciowy obsługuje RCS

Jeśli RCS nie działa poprawnie, możliwe, że Twój operator telekomunikacyjny nie wspiera tej funkcji. Mimo że iOS 18 oferuje obsługę RCS dla Twojego iPhone’a, Twój operator musi umożliwić tę opcję. Większość operatorów w Stanach Zjednoczonych udostępnia RCS, jednak nie wszyscy z nich dokonali jeszcze tego wdrożenia. Wiodące sieci, takie jak Verizon, AT&T, T-Mobile, US Cellular, Xfinity i inne, zapewniają wsparcie dla RCS na iPhone’ach. Możesz zweryfikować tę informację na stronie pomocy Apple, aby sprawdzić, czy Twój operator komórkowy obsługuje wiadomości RCS.

Możesz również w łatwy sposób skontrolować dostępność RCS bezpośrednio na swoim iPhonie. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Na swoim iPhonie wejdź w Ustawienia, następnie wybierz Ogólne i przejdź do zakładki Informacje.
  • Kliknij w Status IMS, znajdujący się pod nazwą Twojego operatora, aby wyświetlić szczegółowe informacje na temat obsługiwanych wiadomości.
  • Jeśli widoczna jest opcja Głos, SMS i RCS, Twój operator obsługuje wiadomości RCS. W przeciwnym wypadku zobaczysz tylko Głos i SMS.

Sposób 3: Aktywacja/Dezaktywacja RCS w ustawieniach

Nawet jeśli obsługa RCS w iOS 18 jest dostępna w Twojej lokalizacji, a Twój operator ją zapewnia, nie oznacza to, że RCS automatycznie zacznie działać. Wiadomości RCS to funkcja, którą trzeba ręcznie włączyć na iPhonie, więc będziesz musiał aktywować RCS w ustawieniach aplikacji. W przeciwnym razie wiadomości RCS nie będą działać na Twoim iPhonie. Aby włączyć RCS w iOS 18, wykonaj następujące kroki:

  • Przejdź do Ustawień, następnie Aplikacje i wybierz Wiadomości.
  • Przewiń w dół i w sekcji „Wiadomości tekstowe” aktywuj opcję Wiadomości RCS.

Jeśli już aktywowałeś tę funkcję, a RCS nadal nie działa, spróbuj ponownie wyłączyć i włączyć opcję wiadomości RCS. Powinno to pomóc w eliminacji wszelkich błędów i uruchomieniu Rich Communication Services na Twoim iPhonie.

Po dokonaniu tych zmian otwórz aplikację Wiadomości i spróbuj wysłać wiadomość RCS lub odpowiedzieć na istniejące wiadomości.

Sposób 4: Weryfikacja połączenia z Internetem

W przeciwieństwie do zwykłych wiadomości SMS, standard RCS korzysta z połączenia Wi-Fi oraz danych komórkowych. Dlatego, aby móc korzystać z RCS w iOS 18, Twój iPhone musi mieć stabilne połączenie z Internetem. Przy braku lub słabej jakości połączeniu nie będziesz w stanie przesyłać wiadomości RCS. W celu weryfikacji, uruchom Safari i przejdź na dowolną stronę internetową. Jeżeli strona nie ładuje się lub pojawia się komunikat „Twój iPhone nie jest połączony z internetem”, to prawdopodobnie słabe połączenie internetowe jest przyczyną problemów z RCS.

W przypadku korzystania z Wi-Fi, spróbuj włączyć i wyłączyć Wi-Fi, zapomnieć i ponownie połączyć się z siecią Wi-Fi lub zrestartować router. W przypadku danych mobilnych, włącz i wyłącz tryb samolotowy, upewnij się, że dane mobilne są aktywne i posiadasz aktywny plan danych, lub skontaktuj się ze swoim operatorem sieci.

Sposób 5: Włączenie i wyłączenie trybu samolotowego

Czasami po aktualizacji do iOS 18, mimo że Twój operator obsługuje wiadomości RCS, a funkcja jest włączona w ustawieniach, RCS nadal nie działa. Zwykle jest to spowodowane problemami z siecią, które zakłócają przesyłanie wiadomości i inne funkcje sieciowe. Najprostszym sposobem na naprawienie drobnych błędów sieciowych jest aktywacja i dezaktywacja trybu samolotowego na iPhonie.

Przesuń palcem w dół z górnej prawej krawędzi ekranu iPhone’a, aby otworzyć Centrum sterowania. Kliknij ikonę trybu samolotowego, która powinna zmienić kolor na pomarańczowy. Odczekaj 5-10 sekund, a następnie ponownie kliknij tę samą ikonę.

Sposób 6: Uruchom ponownie iPhone’a

Jeśli nadal nie możesz przesyłać wiadomości RCS, ostatnim rozwiązaniem jest zrestartowanie Twojego iPhone’a. Ta czynność pozwoli na ponowne nawiązanie połączenia z siecią i może pomóc w usunięciu drobnych błędów programowych i sieciowych, które mogą utrudniać prawidłowe działanie urządzenia. Upewnij się, że wyłączasz iPhone’a, odczekujesz kilka sekund, a następnie włączasz go ponownie. Kiedy Twój iPhone ponownie się uruchomi i połączy ze stabilną siecią internetową, spróbuj ponownie wysłać wiadomość RCS.

To wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci rozwiązać problemy z działaniem RCS na iOS 18. Mamy nadzieję, że teraz będziesz mógł cieszyć się potwierdzeniami odczytu wiadomości oraz udostępnianiem multimediów w wysokiej jakości swoim znajomym korzystającym z Androida. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, napisz do nas w komentarzach poniżej.

Czy wiadomości RCS będą wyświetlane w niebieskich dymkach?

Nie, niebieskie dymki są przeznaczone wyłącznie dla iMessage. Twoje wiadomości RCS nadal będą wyświetlane w zielonych dymkach, tak samo jak wiadomości tekstowe lub SMS. Dla łatwiejszego rozpoznania, wiadomości RCS będą miały etykietę „Wiadomość tekstowa – RCS”.